Skip to main content
WinkelwagenClose Cart

Wij worden dit jaar opvallend vaak gevraagd of we mee willen denken in het neerzetten van nieuwe branding. En dat vinden we superleuk om te doen! We merken dat sommige bedrijven denken dat het dan puur om een nieuw logo gaat, maar dat is veel te kort door de bocht. 

Branding. Een term die je in marketingland vaak om de oren vliegt. Maar wat is het nu eigenlijk? Met branding vertellen we het verhaal van jouw merk of bedrijf door middel van een unieke (visuele) eigen identiteit. Goede branding laat de waarden van jouw bedrijf zien en zorgt ervoor dat mensen vaker of sneller bij jou aankloppen.

ten Hag
Branding gaat dus veel verder dan alleen een nieuw logo. Enige tijd geleden kregen we de opdracht een nieuwe branding neer te zetten voor ten Hag. Met één voorwaarde: het bestaande logo mocht niet verdwijnen. De ten Hag Groep is in het oosten van het land een van de grootste spelers op het gebied van wonen en financiële dienstverlening. Ze zijn actief op gebieden als makelaardij, verzekeringen, pensioenen en zakelijk vastgoed. Een gerenommeerd familiebedrijf dat gevoel heeft voor historie, maar dat ook vol inzet op innovatie.

De kunst van het weglaten
De eigen uitstraling van ten Hag was toe aan een vernieuwingsslag. Een nieuwe visuele identiteit die past bij de huidige, nieuwe waarden van het bedrijf. De case was niet eenvoudig: er mocht nadrukkelijk geen nieuw logo komen. Terwijl die juist duidelijk aan vervanging toe was. De magie van onze oplossing voor het logo en de nieuwe branding zat ‘m dan ook in de kunst van het weglaten. Door het oude logo steeds verder ‘uit te kleden’, werden het beeldmerk en de merknaam steeds krachtiger. Een kleine restyling en herpositionering deden de rest. Door vervolgens de branding af te maken met eigen stijlelementen die vertellen wie ‘ten Hag’ is, heeft het bedrijf nu een moderne uitstraling waar toch nog een stukje nostalgie in zit.

Nieuwe standaard neergezet
Daarnaast zijn de verkoopborden van de makelaarskantoren van ten Hag futureproof gemaakt. Op de borden zie je alleen nog maar het bedrijfslogo en enkel de boodschap ‘te koop’, ‘te huur’ of juist ‘verkocht’ of ‘verhuurd’. Geen ouderwetse borden met meerdere logo’s (van Funda of NVM), telefoonnummer of webadres erop. Die zijn echt overbodig in deze tijd. We leven in een digitaal tijdperk en de klant vindt zijn of haar informatievoorziening wel online. Ten Hag is daarmee voorloper van de nieuwe standaard voor verkoopborden.

Beeldmerk
Het logo dat gehanteerd werd tot en met 2019, bevatte heel veel informatie en toevoegingen. Er was een beeldlogo (de ster die de verschillende disciplines vertegenwoordigde), diverse onderkoppen (die in bewoording de discipline weergaven), een slogan en een toegevoegd beeldmerk van IBG. Dat moest anders.

Online portal
Met uitzondering van de website hebben we sinds eind 2019 nagenoeg alle middelen en uitingen van de ten Hag groep in een eigentijds jasje gestoken. Om het overzicht helder te houden en het gebruik te vergemakkelijken hebben we een online (interne) portal gebouwd. Daarop kunnen alle vestigingen en afdelingen hun eigen marketingcommunicatiemiddelen downloaden en gebruik maken van elkaars geslaagde marketingacties.

Meer dan een beeldmerk
Branding gaat dus om veel meer dan een beeldmerk. Het is een mogelijkheid om je verhaal te delen en je te onderscheiden van anderen. Om het nét even anders te doen dan je concurrent. Straal jij wel uit wie je bent? Of vraag je je dat af? We denken graag met je mee!

We gebruiken cookies om jouw ervaring met deze site te verbeteren.