Begin juni komt RTL Z poolshoogte nemen bij Geen Blad voor de Mond. In een redactionele reportage vertelt onze directeur Laurens Oude Elberink hoe we de coronacrisis hebben doorstaan en hoe het komt dat we nu drukker zijn dan ooit.
RTL Z organiseert begin juni een online seminar over zakelijk financieren na coronasteun. Hoe gaan we verder na de coronacrisis? In het seminar proberen Jacco Vonhof, voorzitter van MKB Nederland, en Jamie Burink van Topicus antwoord te geven op die vraag.
RTL Z belicht het gesprek in de studio ook graag vanuit de praktijk, door ondernemers aan het woord te laten. In deze uitzending is dat Geen Blad voor de Mond. In het seminar legt Laurens het volgende uit: “Op het moment dat corona uitbrak, waren veel klanten onzeker over de toekomst. Marketingacties gingen ‘on hold’ en ons werk lag deels stil.”
Maar… als je ons een beetje kent weet je dat stilzitten niet echt bij ons past. We staken de koppen bij elkaar en bedachten een nieuw concept: DCMNT.
Steeds meer online
En we deden meer. Laurens: “Geen Blad voor de Mond was vooral ‘print minded’, daar ligt namelijk onze passie. Als je kijkt naar het aantal magazines dat we op jaarbasis uitbrengen, zijn we nog altijd een van de grootste bureaus van Nederland.”
“We hielden ons altijd al bezig met merkbeleving creëren en online marketing, maar tijdens de crisis steeg de vraag naar onze online diensten fors. Terwijl print dus veelal wegviel.”
Meer aandacht voor ‘online diensten’ betekent ook een verschuiving in type klant: “We hadden altijd vooral grotere bedrijven als klant. Met online kunnen we ook voor het mkb veel betekenen. We zijn nu zelfs zo druk dat we handen tekortkomen.”
Nieuwsgierig naar de hele uitzending? Je bekijkt ‘m hier. Na 18 minuten én na 51 minuten is Laurens aan het woord.