Sinds 2018 maakt Geen Blad voor de Mond een magazine voor Carel Lurvink. Marketingmanager Joris Krabbenborg legt in deze gastblog uit hoe de samenwerking is ontstaan en hoe hij het magazine gebruikt als relatietool.
Het is 2018 als Carel Lurvink 125 jaar bestaat. In die 125 jaar hebben we ons ontwikkeld tot een van de grootste servicegerichte groothandels van Nederland. Van afvalzakken en bezems tot werkschoenen en zeepdispensers. Natuurlijk denken we ruim van tevoren na over een gepaste manier om ons jubileum te vieren. Naast een meer dan bijzondere feestavond, willen we iets blijvends realiseren. Een eigen jubileummagazine.
Voor de realisatie kloppen we aan bij Geen Blad voor de Mond. Een goede beslissing. Zij weten onze geschiedenis in 36 pagina’s samen te vatten. Mooie verhalen en een strakke vormgeving. De Carel, zoals we ons jubileumblad noemen, is een succes, zowel intern als extern. Een groot succes zelfs. De keuze om Carel jaarlijks te continueren is dan ook snel gemaakt.
Podium voor klanten
Inmiddels is Carel zowel in 2019 als in 2020 verschenen en zijn de reacties steeds enorm positief. Met voor elk van onze sectoren een eigen editie; Food, Medical, Facility en Industry. Bedrijven en instellingen kunnen bij ons terecht voor een breed assortiment schoonmaak- en veiligheidsartikelen. Maar ook voor schilderbenodigdheden, bedrijfskleding, machines, verpakkingsmateriaal en bijvoorbeeld sauna & wellness-artikelen.
De Carel is niet alleen een mooie relatietool, ons magazine biedt ook een mooi podium aan onze klanten. Zij vertellen over hun ervaringen met Carel Lurvink. Mooi voor ons, maar ook onze klanten kunnen zich profileren. We nemen Carel mee naar klanten en laten ‘m bij ze achter. Vaak horen we dat ze ‘m later met plezier hebben gelezen. Zijn we mooi weer even top of mind bij onze klanten.
Samenwerking
We zijn blij met Geen Blad voor de Mond. Korte lijnen, heldere afspraken en een gaaf eindproduct. Precies zoals we het willen. We hebben een vaste projectmanager, tekstschrijver en fotograaf, dat werkt prettig. De vormgeving is altijd prachtig, we zijn op ieder nummer weer trots. Ook onze eigen medewerkers zijn trots op het magazine en vinden het leuk als ze er in staan. Artikelen uit Carel worden veelvoudig gedeeld door het personeel. Dan doen we iets goed, toch?