Strategische profilering en identiteit

Subsidiegroep Nederland

Subsidietrajecten in de bouwsector. Al jaren is Boy Peters er succesvol mee. Steeds meer sectoren sluiten aan, waardoor zijn oude bedrijfsnaam ‘Bouwsubsidie’ niet meer past. Tijd voor nieuwe profilering en identiteit. En een nieuwe naam die aansluit bij de landelijke ambities: Subsidiegroep Nederland.

Het roer om

Boy Peters richt in 2016 Bouwsubsidie op. Al snel komt hij erachter dat veel meer branches hun kennis en kundigheid kunnen gebruiken. Daarom wil Boy zijn bedrijf in subsidiemanagement uitbreiden. De visie? Branchegerichte dienstverlening, die ook inhouse bij klanten wordt aangeboden.

Duidelijk marketingplan

Om zijn visie waar te maken is er een duidelijk marketingplan nodig en niet onbelangrijk: een nieuwe naam. Daar komt Geen Blad voor de Mond om de hoek kijken. Om mee te denken over de juiste strategie voor de gewenste profilering en de beoogde groei.

Eén overkoepelend merk

Door specialisten uit andere branches aan het team toe te voegen ontstaan onder andere Innovatiesubsidie, Installatiesubsidie en Transportsubsidie. Daarmee is de eerste stap gezet. Vervolgens zijn alle expertisegebieden gekoppeld in één overkoepelend merk: Subsidiegroep Nederland.

Nieuwe profilering

Met alleen een nieuwe naam ben je natuurlijk niet klaar. Daar horen een passende huisstijl en dito profilering bij. We gingen aan de slag met een logo voor Subsidiegroep Nederland. Als beeldmerk wordt een gestileerde uitvoering van de letter S gevormd. Niet alleen de beginletter van de bedrijfsnaam, maar ook die van ‘sustainability’ en ‘samenwerking’. De uitwerking bestaat uit een kleurig lijnenspel, waarbij iedere kleur staat voor een expertisegebied waarin wordt samengewerkt.

Eigen karakter behouden

We hebben de merken samengebracht onder één noemer, maar we hebben ook gezorgd dat de individuele merken overeind blijven en hun eigen karakter behouden.

Blijven profileren in de branche

Door het eigen merk kan ieder expertisegebied eigen uitingen blijven maken. Zo kan bijvoorbeeld Transportsubsidie zich onder zijn eigen naam blijven profileren in de transportbranche met advertenties én eigen brochures.

Online zichtbaarheid

Op basis van de nieuwe naam en de nieuwe stijl hebben we een website gerealiseerd. Ontwerpen, schrijven en bouwen, het hele traject. De website staat als een huis, SEO is up-to-date en de blogstrategie heeft vanaf dag één al effect. Met recht een succesverhaal, en dat terwijl we pas net begonnen zijn!

Blijf zelf ondernemen

Zelf blijven ondernemen, dat roept SubsidieGroep tegen haar klanten. Ondertussen regelt het bedrijf jouw subsidiefinanciering. Hetzelfde principe geldt voor Geen Blad voor de Mond. Als jij doet waar jij goed in bent, dan doen wij voor jou waar wij goed in zijn: contentmarketing.