Digitaal Foleon magazine
Ons gezamelijke doel werd om het jaarverslag tot een waardevol communicatie-instrument te maken door vanuit storytelling de boodschap over te brengen. In digitale vorm, als online foleon-magazine via Geen Blad voor de Mond.
Aan ons de taak om de gewenste uitstraling te creëren, te zorgen dat het een frisse en dynamische uitvoering wordt en dat de tone of voice, de structuur en de gebruikerservaring kloppen. Want, hoe maak je van een jaarterugblik iets dat mensen écht willen lezen?
Jaarverslag met échte verhalen
SWB is een organisatie die zich richt op arbeidsontwikkeling en re-integratie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, in de regio Midden-Twente. Het online jaarverslag straalt uit waar SWB voor staat: Samen Werk maken van Werk!
Er is veel aandacht voor zowel medewerkers als deelnemers. Middels inspirerende succesverhalen wordt hun persoonlijke verhaal verteld. Over het roer omgooien, het (her)vinden van passie, je thuis voelen op de werkvloer en trots zijn op het werk dat je doet. De nieuwe directrice opent met een persoonlijk voorwoord en het is aan de managers om terug te blikken op afgelopen jaar.
Dynamische publicatie
De visuele stijl – met video’s, grote foto’s en speelse infographics – maken het jaarverslag tot een dynamische publicatie die veel meer is dan een digitale PDF. Met het responsive ontwerp werkt het jaarverslag optimaal op elk apparaat, van desktop tot smartphone. De bezoeker bladert niet, maar klikt, kijkt en blijft langer hangen.
Ook een jaarverslag dat verrast? We denken graag met je mee over de digitale beleving. Want cijfers hoeven niet saai te zijn. Bel ons nu nog: 053 460 9002! Of mail naar [email protected].
Online dynamiek
“We hebben gedurende het jaar heel veel beeldmateriaal verzameld, waaronder video’s”, vertelt Angela Swennenhuis van de afdeling Marketing & Communicatie van SWB. “Nu we met Geen Blad voor de Mond het jaarverslag maken op deze manier, zijn we gedurende het jaar extra alert om continu alvast beeldmateriaal te selecteren wat we willen gebruiken bij de volgende editie.”