De Wisselaar
Nieuw gezicht, vertrouwd geluid
Deze kop stond boven het eerste voorwoord, van De Wisselaar in nieuwe stijl die door Geen Blad voor de Mond was gerealiseerd. De kop verwijst naar het feit dat we het bestaande personeelsmagazine in een nieuw, eigentijds jasje hebben gegoten. Niet alleen de vormgeving kreeg een upgrade, ook de inhoud en de rubrieken zijn onder de loep genomen. In vaktermen noemen we dit ‘retooling’.
Herkenbaar
Het vernieuwde personeelsmagazine heeft een frisser en eigentijdse uitstraling gekregen, maar is nog steeds heel helder herkenbaar als blad van Nefit Bosch. Dit is belangrijk voor de vaste doelgroep, daarom is ook de titel ‘De Wisselaar’ overeind gebleven.
Bladritme
De retooling van het bestaande personeelsmagazine bevatte ook een herkeuring van alle rubrieken en artikelen. Zodoende zijn enkele rubrieken verdwenen en anderen weer aangescherpt. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe rubrieken toegevoegd, die bijvoorbeeld nog beter afgestemd zijn op het bereiken van alle (of juist specifieke) doelgroepen.
Afstemming en samenwerking
Het maken van een personeelsmagazine vereist afstemming en coördinatie. Daarom wijzen we vanuit onze kant altijd een projectmanager aan. Zo ook bij Nefit Bosch, waar onze collega Richard de redactievergadering bijwoont (of voorzit) en verder alles organiseert vanuit een-op-een-communicatie ter plekke.