Met deze blog nemen we je mee in onze samenwerking met Debby van der Zande, voor wie we naast het realiseren van haar webshop en kookboeken ook haar management verzorgen. Daarmee zijn we ruim anderhalf jaar geleden begonnen. In die periode is ze gegroeid van 100.000 volgers naar 265.000 volgers op Instagram en 123.000 volgers op Facebook, heeft ze inmiddels meerdere gastspreker-boekingen per week en zijn er diverse zakelijke deals gesloten. Maar de kroon op onze samenwerking tot nu toe is de samenwerking met Jumbo Supermarkten.
Het groeiende succes van influencer Debby is ook Jumbo Supermarkten niet ontgaan. Een van de rayonmanagers zocht contact en daarna is de bal gaan rollen. Na een aantal gesprekken is Laurens samen met Debby en haar man Michel naar Veghel gereisd om op het hoofdkantoor van Jumbo Supermarkten afspraken te maken over het opnemen van ‘Deb’s kipproducten’ in het assortiment. Daarnaast zijn we een lokale spaaractie gestart met de rayons ‘oost’ en ‘noord’ en de franchisewinkels in die regio’s.
De spaaractie houdt in dat klanten van Jumbo kunnen sparen voor Deb’s Jumbo kookboek, dat we speciaal voor Jumbo-klanten hebben gemaakt. Bij een besteding van 150 euro aan boodschappen heb je al een volle spaarkaart, waarmee je het boek tegen bijbetaling van een tientje kunt kopen. Deze spaaractie, waaraan grofweg 60 winkels meedoen, loopt vanaf 6 november. Hoe gaaf is dat!
Veel enthousiasme
Bij het bekendmaken van de spaaractie op de socials van Debby zagen we ontzettend veel enthousiasme bij de volgers. Debby werd direct overspoeld met reacties van mensen uit andere delen van het land, die ook graag bij hun Jumbo willen sparen. Wij willen natuurlijk niets liever dan dat, maar vooralsnog is het een lokale spaaractie die we eerst tot een succes moeten maken. En voor die kans zijn we Jumbo natuurlijk enorm dankbaar! Deb’s kipdijrollade en Deb’s kipfiletrollade zijn overigens wel bij alle Jumbo-winkels te bestellen. En het liefst wordt ook dat kipassortiment nog aangevuld met de minstens zo populaire varianten van Deb’s kiproerbak.
Ambitie
Dus we hebben nog wat te wensen! En er zijn ook nog genoeg andere ambities en verdere plannen met Debby. Maar het feit dat het ons gelukt is om haar kipproducten in de supermarktschappen te krijgen én zo’n grote spaaractie op te zetten, maakt niet alleen Debby, maar ook ons trots!
Jumbo Supermarkten
Met Geen Blad voor de Mond hebben we overigens al eens eerder met Jumbo samengewerkt. Toen kwam ons boek Fijnproeven in Nederland in de schappen. De opbrengst van dat boek was voor de voedselbank, aan wie we uiteindelijk ruim 25.000 euro konden doneren.
Geen Blad voor de Mond is hét content marketingbureau uit het oosten van het land. We maken websites, marketinguitingen en communicatiemiddelen. We verzorgen social media voor meerdere klanten en zijn gespecialiseerd in het maken van gedrukte en digitale redactionele producties zoals relatiemagazines, personeelsbladen, jubileumboeken en kookboeken. Daarnaast treden we soms zelf op als uitgever, zoals met de onlangs uitgebrachte boekjes (en een spel) voor behoud van de Twentse taal.