Op 11 november vond de derde editie van de Twentse 11e van de 11e plaats. Een prachtige editie die meer dan 3.000 feestvierders naar Oldenzaal trok. Geen Blad voor de Mond was als mediapartner direct verbonden met het event.
Op dinsdag 11 november jl. vierde heel Twente de start van het carnavalsseizoen tijdens de Twentse 11e van de 11e – een nieuwe traditie die meteen zijn plek heeft veroverd in de regionale agenda. Dat maakt de organisatie trots!
Bokje
Een vast onderdeel van de opening van het carnavalsseizoen is de ‘bokprocessie’, waarbij een (houten) bok op een draagbaar gedragen wordt – met een sliert carnavalsvierders in zijn kielzog. De bok wordt onder toeziend oog van de feestende menigte en onder begeleiding van kappelmuziek, op de Marktsteen van Oldenzaal geplaatst. Vanaf daar aanschouwt hij het feestgedruis. En ook dit jaar zag hij dat het goed zat!
Ter promotie van de Twentse 11e van de 11e en vooral als ‘verbindingstuk’ heeft een knuffelbokje een hele promotietour door Twente gemaakt, waarbij hij elke dag bij iemand anders logeerde. Zo kwam hij in 26 verschillende Twentse gemeenten en logeerde hij bij diverse prominenten en enthousiastelingen. Wil je zien waar hij alle 111 dagen was? Check deze bokpagina.
Het bokje is het symbool geworden van de Twentse 11e van de 11e, wat we dit jaar ook heel duidelijk hebben terug laten komen in het logo, alle uitingen en de (animatie/ai) video’s – die we met Geen Blad voor de Mond hebben gecreëerd. Daarnaast hebben we de website gemaakt, de patches ontworpen en de PR opgezocht.
Visuele identiteit & PR
Het huidige logo (met bok) hebben we dit jaar geïntroduceerd en volop doorgevoerd. Zo hebben we – met dank aan Oldenzaal promotie – gebruik kunnen maken van de mogelijkheden tot stadsaankleding. Alle toegangswegen naar het centrum hingen vol met vlaggen, we hadden spandoeken aan de aanrij-routes naar Oldenzaal en publicaties in diverse lokale en regionale media. Daarnaast is natuurlijk social media een belangrijk onderdeel om reuring en bekendheid te geven aan het event. Samen met de werkgroep ‘Marcom & PR’ hebben we dit allemaal kunnen voltooien. En een eindresultaat waar we trots op zijn.
Externe media
Ondanks dat 11 november op een dinsdag viel dit jaar, kwamen ruim 3.000 feestvierders naar de binnenstad van Oldenzaal om alles mee te maken. Op het programma stond onder andere een optreden van volkszanger Jannes, een elfkroegentocht en het Twents leedkesfestival. Genoeg redenen voor regionale en lokale media om niet alleen de opening met de bokprocessie en het woordje van de burgemeester af te wachten, maar om ook aangehaakt te blijven voor de rest van de dag. Bekijk hier het kranteninterview met onze directeur Laurens Oude Elberink over de Twentse 11e van de 11e, voorafgaand aan het evenement.
Externe links naar nieuwsitems over 11 november:

RTV Oost
